Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLoevenich, S.
dc.contributor.authorStehr, K.
dc.contributor.authorBurghart, I.H.
dc.contributor.authorUlferts, E.V.K.
dc.contributor.authorVahl, C.
dc.date.accessioned2011-08-23T17:02:03Z
dc.date.available2011-08-23
dc.date.available2011-08-23T17:02:03Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8318
dc.description.abstractTijdens de lessen Duits moesten wij een gebrek aan motivatie vaststellen om spreekopdrachten in het Duits te realiseren. Om de redenen te achterhalen werden met hulp van een enquête 263 leerlingen van 4 verschillende scholen en 2 verschillende leeftijden ondervraagd. Deze vragenlijst is gebaseerd op de theorie over motivatie en houdt vragen na de extrinsieke / intrinsieke, integratieve / instrumentele motivatie, maar ook na self-confidence en de rol van leraar in. De resultaten werden op drie verschillende niveaus bekeken: op het niveau van de taal, op het niveau van de lerende en op het niveau van de spreeksituatie.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1008697 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isode
dc.titleSprechmotivation im Fach Deutsch an niederländischen Schulen
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMotivation, Deutsch, Sprechen, extrinsieke / intrinsieke motivatie, spreken, Duits
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Spaans


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record