dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Loevenich, S. | |
dc.contributor.author | Stehr, K. | |
dc.contributor.author | Burghart, I.H. | |
dc.contributor.author | Ulferts, E.V.K. | |
dc.contributor.author | Vahl, C. | |
dc.date.accessioned | 2011-08-23T17:02:03Z | |
dc.date.available | 2011-08-23 | |
dc.date.available | 2011-08-23T17:02:03Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8318 | |
dc.description.abstract | Tijdens de lessen Duits moesten wij een gebrek aan motivatie vaststellen om spreekopdrachten in het Duits te realiseren. Om de redenen te achterhalen werden met hulp van een enquête 263 leerlingen van 4 verschillende scholen en 2 verschillende leeftijden ondervraagd. Deze vragenlijst is gebaseerd op de theorie over motivatie en houdt vragen na de extrinsieke / intrinsieke, integratieve / instrumentele motivatie, maar ook na self-confidence en de rol van leraar in. De resultaten werden op drie verschillende niveaus bekeken: op het niveau van de taal, op het niveau van de lerende en op het niveau van de spreeksituatie. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1008697 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | de | |
dc.title | Sprechmotivation im Fach Deutsch an niederländischen Schulen | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Motivation, Deutsch, Sprechen, extrinsieke / intrinsieke motivatie, spreken, Duits | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Spaans | |