dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Hoogenboom, A.M.E.L. | |
dc.contributor.author | Gubbels, L.M.M. | |
dc.date.accessioned | 2021-09-06T18:00:37Z | |
dc.date.available | 2021-09-06T18:00:37Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/826 | |
dc.description.abstract | Het ruiterportret van Marie-Antoinette uit 1783, geschilderd door Louis-Auguste Brun, is klein maar opvallend. De manier waarop de Franse koningin zichzelf heeft laten afbeelden, en homme en op een steigerend paard, is ongewoon voor een koningin in Frankrijk in de achttiende eeuw. Dit onderzoek gaat dieper in op de eventuele beweegredenen achter dit schilderij vanuit het perspectief van het ruiterportret. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 3025718 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Marie-Antoinette En Homme. Een analyse van de beweegredenen achter het ruiterportret van Marie-Antoinette door Louis-Auguste Brun uit 1783. | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Marie-Antoinette, achttiende eeuw, Versailles, Louis-Auguste Brun, ruiterportret, en homme, gender, kunstgeschiedenis | |
dc.subject.courseuu | Kunstgeschiedenis | |