Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBavelaar, dr H.
dc.contributor.authorGrift, S.E. van de
dc.date.accessioned2011-08-18T17:01:42Z
dc.date.available2011-08-18
dc.date.available2011-08-18T17:01:42Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8241
dc.description.abstractParticipatie in game art lijkt vanzelfsprekend, het medium video game is tenslotte ontworpen om als consument mee aan de slag te gaan. Ben je als bezoeker wel vrij? In hoeverre heeft de bezoeker nog wel echt een aandeel in het kunstwerk? Ik vraag mij in dit onderzoek af: Maken wij bij art games als bezoeker het kunstwerk af (heeft het kunstwerk de bezoeker wel nodig?) of verrichten wij een handeling die de kunstenaar al compleet voorgeprogrammeerd heeft? Omdat game art als genre enorm breed is, ligt de focus van dit onderzoek voornamelijk op speelbare art games.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent7498387 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleSpelen of gespeeld worden. Over participatie in Game Art.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsGame, Art, participatie, participeren, kunst, interactiviteit, collaboratie, DIY, relational, aesthetics, play.
dc.subject.courseuuKunstgeschiedenis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record