Realisme als struikelblok
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Rossem, P. van | |
dc.contributor.author | Waa, F. van der | |
dc.date.accessioned | 2011-08-18T17:01:35Z | |
dc.date.available | 2011-08-18 | |
dc.date.available | 2011-08-18T17:01:35Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8227 | |
dc.description.abstract | Het vrij tekenen neemt bij veel kinderen tussen de zeven en negen sterk af. Dit is tevens de periode waarin kinderen pogingen doen tot het realistisch tekenen. Aan de hand van de beeldende ontwikkeling, cognitieve en sociale aspecten worden mogelijke redenen voor de afname van het vrije tekenen besproken. Tevens wordt er naar beeldende vorming binnen het primair onderwijs gekeken. Sluit deze aan bij de problemen waar kinderen in de realistische fase tegen aanlopen? In het tweede deel van deze scripties worden mogelijk remedies voorgesteld. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 636863 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Realisme als struikelblok | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | tekenen | |
dc.subject.keywords | kinderen | |
dc.subject.keywords | beeldende ontwikkeling | |
dc.subject.keywords | stoppen | |
dc.subject.keywords | kunsteducatie | |
dc.subject.keywords | onderwijs | |
dc.subject.courseuu | Moderne en hedendaagse kunst |