Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorRossem, P. van
dc.contributor.authorWaa, F. van der
dc.date.accessioned2011-08-18T17:01:35Z
dc.date.available2011-08-18
dc.date.available2011-08-18T17:01:35Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8227
dc.description.abstractHet vrij tekenen neemt bij veel kinderen tussen de zeven en negen sterk af. Dit is tevens de periode waarin kinderen pogingen doen tot het realistisch tekenen. Aan de hand van de beeldende ontwikkeling, cognitieve en sociale aspecten worden mogelijke redenen voor de afname van het vrije tekenen besproken. Tevens wordt er naar beeldende vorming binnen het primair onderwijs gekeken. Sluit deze aan bij de problemen waar kinderen in de realistische fase tegen aanlopen? In het tweede deel van deze scripties worden mogelijk remedies voorgesteld.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent636863 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleRealisme als struikelblok
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordstekenen
dc.subject.keywordskinderen
dc.subject.keywordsbeeldende ontwikkeling
dc.subject.keywordsstoppen
dc.subject.keywordskunsteducatie
dc.subject.keywordsonderwijs
dc.subject.courseuuModerne en hedendaagse kunst


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record