dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Wansink, B.G.J. | |
dc.contributor.author | Meijer, W. | |
dc.contributor.author | Ex, E.M. | |
dc.date.accessioned | 2011-08-11T17:01:07Z | |
dc.date.available | 2011-08-11 | |
dc.date.available | 2011-08-11T17:01:07Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8121 | |
dc.description.abstract | Een lesbrief ontwerpen voor Huis Doorn, het Nederlandse toevluchtsoord van keizer Wilhelm II na de Eerste Wereldoorlog, dat werd ons gevraagd. Maar hoe doe je dat? Hoe ziet de ideale voorbereiding op een excursie naar Huis Doorn er uit? Kijken de leerlingen een film of maken ze opdrachten en, in het laatste geval, wat voor opdrachten dan? Hoe activeer je leerlingen? Hoe maak je ze enthousiast voor de meest welvarende asielzoeker die Nederland ooit kende? En met welke werkvormen doe je dat dan? Kortom: de do’s en don’ts bij een voorbereidende les op excursies in het algemeen en naar Huis Doorn in het bijzonder. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 207849 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Pubers op de thee bij keizer Wilhelm II | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | lesbrief, or, Huis Doorn, or, excursies, or, motivatie | |
dc.subject.courseuu | Leraar VHO Geschiedenis en Staatsinrichting | |