Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSelten, P
dc.contributor.authorWestendorp, T.
dc.date.accessioned2011-08-10T17:01:29Z
dc.date.available2011-08-10
dc.date.available2011-08-10T17:01:29Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8108
dc.description.abstractDit onderzoek heeft als doel de weergaven van alcoholgebruik op Social Networking Site(s) (SNS) van de Nederlandse adolescent in kaart te brengen. Hoewel er wel al cijfers uit Amerika bestaan, was onderzoek hiernaar in Nederland nog niet uitgevoerd. Dit onderzoek heeft zich geconcentreerd op Hyves, de grootste SNS in Nederland. Een steekproef van 250 willekeurige profielen van personen geboren tussen maart en mei 1992, leverde een totaal van 916 weergaven op 70% van de openbare profielen. Het grootste gedeelte van de weergaven waren foto’s. De profieleigenaren zelf gingen vooral humoristisch om met hun alcoholweergaven.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleEen foto zegt meer dan 1000 krabbels
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsSNS
dc.subject.keywordsrisicogedrag
dc.subject.keywordsadolescent
dc.subject.keywordsadolescentie
dc.subject.keywordsHyves
dc.subject.keywordsalcohol
dc.subject.courseuuLiberal Arts and Sciences


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record