Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHendriks, Herman
dc.contributor.advisorLeezenberg, Michiel
dc.contributor.advisorvan der Leeuw, Karel
dc.contributor.authorBrabers, M.A.W.
dc.date.accessioned2011-08-10T17:01:24Z
dc.date.available2011-08-10
dc.date.available2011-08-10T17:01:24Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8103
dc.description.abstractIn deze scriptie wordt onderzocht hoe het komt dat de Chinese kunstmarkt wel gegroeid is terwijl de andere kunstmarkten niet gegroeid zijn na de economische crisis van 2009. Dit is een interdisciplinaire studie, waarbij de volgende disciplines hun bijdrage geleverd hebben om tot een goed inzicht van dit verschijnsel te komen: economie, filosofie en kunstgeschiedenis. Vanuit de filosofie is gekeken naar de huidige filosofische stromingen in China, en hun invloed op de groei van de kunstmarkt. De kunstgeschiedenis heeft gekeken naar de ontwikkelingen binnen de Chinese kunstmarkt, maar ook binnen de Chinese kunst zelf. De economie heeft zich beziggehouden met de invloed van de algemene Chinese economie op de specifiekere kunstmarkt. Deze drie verschillende invalshoeken zorgen voor overeenkomstige inzichten.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleDe Chinese Kunstmarkt
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsChinese, kunstmarkt, filosofie, economie, kunstgeschiedenis
dc.subject.courseuuLiberal Arts and Sciences


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record