Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorAbma, Ruud
dc.contributor.authorHarbers, M.
dc.date.accessioned2011-08-08T17:00:48Z
dc.date.available2011-08-08
dc.date.available2011-08-08T17:00:48Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7997
dc.description.abstractIn deze thesis is onderzocht hoe het aspect ‘leren en werken’ in de zorg voor jongeren is geïmplementeerd vanuit het Werkplein Groningen. Idealiter zouden twee maatschappelijke problemen: ‘(verwachte) personeelstekorten in de zorg’ en ‘jeugdwerkloosheid’ tegelijkertijd opgelost kunnen worden door de inzet van ‘leren en werken’ en dus werkloze jongeren vanuit het Werkplein uit te laten stromen in leerwerktrajecten in de zorgsector. In dit onderzoek zijn twee aspecten onderzocht. Allereerst is onderzocht in hoeverre betrokken partijen het belang inzien van het realiseren van leerwerktrajecten voor jongeren in de zorg. Daarbij is gekeken of deze organisaties personeelstekorten in de zorgsector verwachten (of al zien) en in hoeverre ze het belang onderkennen van de combinatie ‘leren en werken’. In het tweede deel van deze thesis is onderzocht hoe de inter-organisatorische samenwerking verloopt in drie te onderscheiden samenwerkingsverbanden vanuit het Werkplein Groningen die zich bezig houden met het realiseren van leerwerktrajecten (voor jongeren in de zorg).
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1153531 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleLeerwerktrajecten in de Zorg
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsLeerwerktrajecten
dc.subject.keywordszorg
dc.subject.keywordskwalitatief
dc.subject.keywordsSamenwerking
dc.subject.keywordsWerkplein Groningen
dc.subject.keywordsjeugdwerkloosheid
dc.subject.keywordspersoneelstekorten
dc.subject.courseuuArbeid, zorg en welzijn: beleid en interventie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record