dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Prins, F. | |
dc.contributor.advisor | Kleijn, R. de | |
dc.contributor.author | Assadolahi, B. | |
dc.date.accessioned | 2011-08-06T17:00:27Z | |
dc.date.available | 2011-08-06 | |
dc.date.available | 2011-08-06T17:00:27Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7977 | |
dc.description.abstract | Motivatie van studenten is een onderwerp dat veel onderzocht is in de wetenschappelijke literatuur. De resultaten van eerder gedane onderzoeken naar dit onderwerp laten zien dat motivatie belangrijk is voor het leerproces van studenten. Ook in het afstudeerproces blijkt motivatie van studenten een belangrijke rol te spelen. Dit onderzoek richt zich op de motivatie van HBO studenten Sociaal Juridische Dienstverlening die zich bevinden in het afstudeerproces van hun opleiding. In het onderzoek is gebruik gemaakt van de self determination theory waarin motivatie wordt verklaard vanuit drie behoeften van de mens: de behoefte aan autonomie, de behoefte om competent te zijn en de behoefte aan verwantschap. Volgens de wetenschappelijke literatuur kunnen de rollen en doelen die studenten en docenten hebben belangrijk zijn voor de motivatie van studenten. In dit onderzoek is onderzocht op welke manier deze doelen en rollen samenhangen met de motivatie van studenten. Door middel van een meervoudige case study zijn zeven koppels (student en begeleider) onderzocht, waarbij onderscheid is gemaakt tussen intrinsiek gemotiveerde, extrinsiek gemotiveerde en gedemotiveerde studenten. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 275740 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Doelen, rollen en motivatie van studenten in het afstudeerproces van hun opleiding | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.courseuu | Onderwijskundig ontwerp en advisering | |