Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorvan de Kraats, R.
dc.contributor.authorLantaff, R.
dc.date.accessioned2011-08-04T17:02:03Z
dc.date.available2011-08-04
dc.date.available2011-08-04T17:02:03Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7940
dc.description.abstractHoeveel waarde hechten leerlingen en docenten in het voortgezet onderwijs (vo) aan een native-like (i.e. accentloze) Engelse uitspraak? Het officiële examencurriculum van het Nederlandse tweedefaseonderwijs zegt weinig over focus on form bij uitspraak. Wij hebben onderzoek gedaan naar de standpunten met betrekking tot focus on form onder leerlingen en docenten. Daarnaast heeft een bronnenonderzoek antwoord gegeven op de vraag hoe moedertaalsprekers tegenover taalleerders met een accent staan en welke richtlijnen er vanuit de overheid zijn vastgelegd. Aan de hand van onze onderzoeksresultaten zullen wij proberen antwoord te geven op de vraag: “Is het belangrijk om aandacht te besteden aan native-like uitspraak?”
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent318976 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isoen
dc.titleMai tietsjur ses ai hef toe sount Inglisj: Hoe belangrijk is een native-like Engels uitspraak?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsvoortgezet onderwijs, vo, uitspraak, Engels, focus on form, accent, native-like
dc.subject.courseuuEngelse taal en cultuur: educatie en communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record