Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorGraaff, R. de
dc.contributor.authorSantvoort, D.M. van
dc.date.accessioned2011-08-04T17:01:49Z
dc.date.available2011-08-04
dc.date.available2011-08-04T17:01:49Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7929
dc.description.abstract“Waarom hebben we het altijd over de Engelse cultuur, we kunnen het toch ook over Nieuw-Zeeland hebben?” In dit onderzoek is er aandacht besteed aan de culturele aanwezigheid van de taalgebieden buiten Engeland, Frankrijk en Spanje in de lesmethodes van en in de lessen over Engels, Frans en Spaans. Cultuuronderwijs is van belang voor de ontwikkeling van interculturele competenties van leerlingen omdat we door de huidige globalisering steeds dichter tot elkaar komen. Middels onze case studies is er gekeken naar de verschillen in de aanwezigheid van cultuur in de Engelse, Franse en Spaanse lesmethodes en in de lessen van docenten.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent335441 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleNog verder kijken: lessen over andere vreemde culturen in het vreemde talen onderwijs
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsCultuuronderwijs, moderne vreemde talen, Engels, Frans, Spaans
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Engels


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record