Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMeijer, P.C.
dc.contributor.authorBilkes, M.
dc.contributor.authorVelden, C.P. van der
dc.date.accessioned2011-08-04T17:01:46Z
dc.date.available2011-08-04
dc.date.available2011-08-04T17:01:46Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7925
dc.description.abstractSchoolleiders worden wereldwijd steeds belangrijker geacht voor het presteren van scholen. Als de rol van de schoolleider inderdaad belangrijk is, dan is het van cruciaal belang om te onderzoeken wat kenmerkend is voor schoolleiders die een positief effect hebben op schoolprestaties. Dit kan van groot belang zijn bij bijvoorbeeld het opleiden, aansturen, beoordelen en werven van schoolleiders. Dit verkennend onderzoek focust op de werving van schoolleiders in Nederland. Als schoolleiders een zeer belangrijke rol vervullen en als positieve effecten verklaard kunnen worden door bepaalde (gedrags-) kenmerken, zou hier idealiter rekening mee gehouden worden bij de werving en selectie van schoolleiders.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent721872 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title“De rector laat zich geen knollen voor citroenen verkopen‟‟ Een onderzoek naar het gebruik van wetenschappelijke inzichten bij de zoektocht naar nieuwe schoolleiders
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsleiderschap, rector, schoolleider, leiding geven, werving, selectie, schoolprestaties
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Maatschappijleer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record