Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorAkkermans, J.
dc.contributor.advisorBrenninkmeijer, V.
dc.contributor.authorScholten, Marike
dc.date.accessioned2011-08-03T17:01:10Z
dc.date.available2011-08-03
dc.date.available2011-08-03T17:01:10Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7875
dc.description.abstractHet huidige onderzoek richtte zich op de relatie tussen loopbaancompetenties enerzijds en employability, loopbaangericht gedrag en prestatie anderzijds. Daarnaast is onderzocht of deze relaties werden beïnvloed door bevlogenheid en regulatie focus. In de verscheidenheid van onderzoek naar loopbaancompetenties werd het onderzoek van Akkermans et al. (2011) uitgelicht. Het framework van reflectieve, communicatie en gedragsmatige loopbaancompetenties stond centraal. Het vragenlijstonderzoek telde 214 participanten van de MBO niveau 3 en 4 opleiding van het Graafschap College. De voornaamste resultaten waren dat loopbaancompetenties leiden tot een hogere mate van employability, loopbaangericht gedrag en prestatie. Tevens bleek tegen de verwachting in dat bevlogenheid een negatief moderend effect had op de relatie tussen loopbaancompetenties enerzijds en employability en prestatie anderzijds. Regulatiefocus bleek bij zowel de promotiefocus als de preventiefocus een negatief modererend effect te hebben op de relatie tussen loopbaancompetenties en prestatie.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1285095 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleLoopbaancompetenties bij MBO studenten
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsLoopbaancompetenties, employability, loopbaangericht gedrag, prestatie, bevlogenheid, regulatiefocus
dc.subject.courseuuArbeids- en organisatiepsychologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record