Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorFrederiks, Prof. Dr. M.T.
dc.contributor.authorGierveld, C.A.M.
dc.date.accessioned2011-07-28T17:02:31Z
dc.date.available2011-07-28
dc.date.available2011-07-28T17:02:31Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7683
dc.description.abstractDit onderzoek is een verkenning naar de betekenis en toepassing van het concept 'culturele hybriditeit' binnen kunstuitingen. Theorieën van Homi K. Bhabha, Jutta Vinzent, Pnina Werbner, Robert Young en M. M. Bakhtin worden hierbinnen belicht. Om de betekenis en toepasbaarheid van de theorieën in relatie tot het concept te onderzoeken, wordt een onderscheid gemaakt tussen drie kunstdimensies: de kunstenaar, het kunstwerk en het publiek. De focus op de film 'Women Without Men' van de Iraans-Amerikaanse Shirin Neshat resulteert ondermeer in het onderscheid tussen het processuele en dialectische karakter van 'culturele hybridisering' dat vooral binnen de dimensie van de kunstenaar is aan te wijzen, en in 'culturele hybriditeit' als eigenschap dat is aan te wijzen binnen het kunstwerk.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1143486 bytes
dc.format.mimetypeapplication/octet-stream
dc.language.isonl
dc.titleEen zoektocht naar de betekenis van culturele hybriditeit in kunst: de film 'Women Without Men' van Shirin Neshat
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsCulturele hybriditeit, kunstuitingen, film, Shirin Neshat, Women Without Men, Homi Bhabha, M. Bakhtin, Pnina Werbner
dc.subject.courseuuTaal- en cultuurstudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record