Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLonden-Barentsen, M van
dc.contributor.authorRutgers, R.M.
dc.date.accessioned2011-07-25T17:01:36Z
dc.date.available2011-07-25
dc.date.available2011-07-25T17:01:36Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7574
dc.description.abstractDoel: Het doel van dit onderzoek is onderzoeken of het preventieprogramma “Kijken en Doen” in Ede effectief is voor kinderen in de voorschoolse leeftijd. Methoden: Er is een analyse van de gegevens van 30 kinderen gemaakt. Tussen februari 2011 en april 2011 zijn telefonische en persoonlijke interviews afgenomen, om het gevoel van empowerment en acceptatie bij ouders te onderzoeken. Resultaten: De signalen die een kind vooraf toont zijn onvoldoende voorspellend voor het beeld van de problematiek achteraf. Door ingezette onderzoeken, zoals de CAP-J, STEP en de SIGN6, en observaties tijdens het traject ontstaat een beeld van huidige ontwikkeling van het kind. Uit de interviews blijkt dat ouders zich ondersteund hebben gevoeld en dat zij werden ondersteund in het proces van accepteren. Zowel ouders als verwijzers zijn tevreden over het traject. Conclusie: “Kijken en Doen” is een veelbelovende manier om vroegtijdig problematiek te onderkennen bij jonge kinderen
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1033831 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title“Kijken en Doen”. Een preventieprogramma voor jonge kinderen in Gemeente Ede
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsPeuters
dc.subject.keywordsCAP-J
dc.subject.keywordsSTEP
dc.subject.keywordsvroegsignalering
dc.subject.keywordsempowerment
dc.subject.courseuuMaatschappelijke Opvoedingsvraagstukken


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record