Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBaerveldt, C.
dc.contributor.authorReijmerink, L.C.
dc.date.accessioned2011-07-22T17:01:12Z
dc.date.available2011-07-22
dc.date.available2011-07-22T17:01:12Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7527
dc.description.abstractEr zijn steeds meer jeugdparticipatie projecten in Nederland. Er is echter nog niets bekend over het gebruik van methoden door de begeleiding om de eigen kracht van de deelnemers te versterken (empowerment). Daarom zijn drie jeugdparticipatie projecten in Zoetermeer, Amersfoort en Rotterdam onderzocht. Hierbij is gelet op de omgang met de behoeften van de jongere, het ontdekken van bestaande vaardigheden van de jongere, het voortbouwen op bestaande vaardigheden en het aanleren van nieuwe vaardigheden. De projecten zijn wel allen gericht op het aanleren van nieuwe vaardigheden, maar verder verschillen de projecten sterk. De projecten gaan op verschillende manieren om met de wensen van de jongeren, omdat zij verschillende kaders hebben opgesteld waarbinnen de jongeren mogen denken en beslissen. Alle projecten besteden de minste aandacht aan het ontdekken en voortbouwen op bestaande vaardigheden van jongeren. De redenen hiervoor zijn een gebrek aan ervaring, een subsidietekort en het stellen van andere prioriteiten. Een uitwisseling van kennis en ervaring zou een verbetering van de kwaliteit van jeugdparticipatie projecten kunnen betekenen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent149872 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleVariaties in empowerment bij jeugdparticipatie
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsJeugdparticipatie
dc.subject.keywordsempowerment
dc.subject.courseuuMaatschappelijke Opvoedingsvraagstukken


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record