Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBaerveldt, C.
dc.contributor.authorDijk, D. van
dc.date.accessioned2011-07-22T17:01:11Z
dc.date.available2011-07-22
dc.date.available2011-07-22T17:01:11Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7526
dc.description.abstractMet behulp van google maps, observaties ter plekke en enquêtes is onderzocht binnen hoeveel meter kinderen van moeders met een lage sociaal economische status een speeltuin ter beschikking hebben. Deze kinderen hebben namelijk verhoogd risico op het ontwikkelen van probleemgedrag en speelfaciliteiten kunnen een beschermende rol spelen. Minder dan de helft van de kinderen bleek over een tuin te beschikken en niet ieder kind had een bereikbare speeltuin in de buurt. Een verband tussen de afstanden, veiligheid en kwaliteit van de speeltuinen en probleemgedrag is niet aangetoond.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent657154 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleSpeeltuinen als buffer tegen probleemgedrag
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordspedagogiek
dc.subject.keywordsspeeltuin
dc.subject.keywordsprobleemgedrag
dc.subject.keywordsbuffer
dc.subject.keywordslage sociaal economische status
dc.subject.courseuuMaatschappelijke Opvoedingsvraagstukken


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record