Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKattenbelt, M.J.
dc.contributor.authorKouwenberg, P.
dc.date.accessioned2011-07-20T17:03:52Z
dc.date.available2011-07-20
dc.date.available2011-07-20T17:03:52Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7480
dc.description.abstractIn deze thesis is onderzocht wat de verbeeldingsprincipes van abject theater zijn. Het begrip Abject stamt uit de jaren ‘80 en niet veel later werd het gebruikt om kunst die vieze dingen verbeeld, te duiden. Het duiden van deze vieze dingen is voornamelijk met betrekking tot beeldende kunst en literatuur gedaan. In dit onderzoek is echter ingezoomd op theater dat vieze dingen toont en zo met normen en waarden confronteert; abject theater. Aan de hand van casestudies (Artaud, Nitsch en Kane) is onderzocht wat in het werk van deze makers abject is, en welke verbeeldingsprincipes voor het abjecte theater van alle tijden gelden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent3744957 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHoezo vies?! - Een onderzoek naar de verbeeldingsprincipes van Abject Theater.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsabject
dc.subject.keywordsabject theatre
dc.subject.keywordsabject art
dc.subject.keywordsArtaud
dc.subject.keywordsNitsch
dc.subject.keywordsKane
dc.subject.courseuuTheaterwetenschap (Theatre Studies)


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record