Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVersloot, AM
dc.contributor.advisorWolf, I de
dc.contributor.authorWater, K.B.
dc.date.accessioned2011-07-14T17:01:46Z
dc.date.available2011-07-14
dc.date.available2011-07-14T17:01:46Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7393
dc.description.abstractDe Inspectie van het Onderwijs (IvhO) hanteert sinds 2008 risicogestuurd toezicht. Onderzocht is hoe door de IvhO als zwak beoordeelde scholen de evaluatiegegevens ontvangen en in welke mate zij de evaluatiegegevens inzetten voor principiële schoolverbeteringen. Gebleken is dat de evaluatiegegevens in zwakke scholen verschillend geaccepteerd en gebruikt worden. De kwaliteit van de school lijkt de mate van acceptatie van de bestuurders en directeuren niet te beïnvloeden. Wel zijn er aanwijzingen gevonden dat acceptatie door de schooldirectie samenhangt met acceptatie door het schoolbestuur. Verder blijkt dat een hogere acceptatie van de evaluatiegegevens door de schoolbestuurder en de schoolleider mogelijk leidt tot diepgaander en breder ingezette schoolverbeteringsprocessen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent893256 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleKwaliteitszorg van zwakke VO-scholen: De bijdrage van informatie van een externe toezichthouder.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsToezicht
dc.subject.keywordskwaliteitszorg
dc.subject.keywordsschoolverbetering
dc.subject.keywordsvoortgezet onderwijs
dc.subject.keywordsorganisatieverandering
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record