dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Zande, P.A.M. van der | |
dc.contributor.author | Cluistra, S. | |
dc.contributor.author | Brocades Zaalberg, C. | |
dc.contributor.author | Leuvenink, I.M. | |
dc.date.accessioned | 2011-07-05T17:02:07Z | |
dc.date.available | 2011-07-05 | |
dc.date.available | 2011-07-05T17:02:07Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7265 | |
dc.description.abstract | Voor biologie in de bovenbouw van havo en vwo is een geheel vernieuwd examenprogramma in ontwikkeling. Waarschijnlijk zal dit examenprogramma in 2013, vanaf klas vier, landelijk worden ingevoerd in de bovenbouw van havo en vwo. Centraal in deze vernieuwing staat de concept-contextbenadering, dat wil zeggen dat de biologische kennis aangeboden wordt in contexten.
Wat vinden docenten van deze verandering? Welke redenen hebben zij hiervoor? Hebben zij ervaring opgedaan met lessenseries volgens de concept-contextbenadering? En hebben zij behoefte aan bijscholing voor zij dergelijke lessen kunnen geven? In ons onderzoek vragen wij docenten op onze stagescholen naar hun houding tegenover de vernieuwde benadering. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 733775 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Coco, zijn we er klaar voor? | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | biologie onderwijs, concept-contextbenadering | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Biologie | |