Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLoevenich, S.
dc.contributor.authorTammer, A.C.R.
dc.contributor.authorGinneken, B. van
dc.date.accessioned2011-07-05T17:02:03Z
dc.date.available2011-07-05
dc.date.available2011-07-05T17:02:03Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7262
dc.description.abstractOpen dagen, een interessetest, gesprekken met decanen en (online) methodes; dit is slechts een greep van de middelen die worden ingezet om leerlingen te helpen bij het maken van de studiekeuze. Echter, uit de laatste cijfers blijkt dat 35% toch de verkeerde studie kiest. Dit leidt tot veel uitval in het eerste jaar en kosten voor alle betrokkenen. Hoe kan het dat na al deze voorlichting toch zoveel leerlingen verkeerd kiezen? Wat gaat er mis? Dit onderzoek gaat in op wat er op verschillende scholen daadwerkelijk gedaan wordt aan studievoorlichting, hoe de leerlingen dit waarderen en wat er verbeterd kan worden. Het doel is om studieuitval in het eerste jaar te verminderen en de leerlingen sneller op de goede plek te krijgen. Aan de hand van de onderzoeksresultaten worden aanbevelingen gedaan voor de praktijk.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent303942 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title"Pfff... moet ik dat nu al weten dan?" Tevredenheid over het loopbaankeuze proces onder VWO leerlingen
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsprofielkeuze, studiekeuze, loopbaankeuze, OSB, LOB, VWO, voorlichting, voorlichtingsactiviteiten
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Engels


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record