Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorJanssen, Daniel
dc.contributor.authorOgg, D.
dc.date.accessioned2011-06-30T17:01:00Z
dc.date.available2011-06-30
dc.date.available2011-06-30T17:01:00Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7249
dc.description.abstractHeeft de keuze voor e-mail of brief bij het communiceren van slecht nieuws invloed op de receptie hiervan, en speelt de impositie van het slechte nieuws hier nog een rol bij? Een experiment is uitgevoerd om deze vraag te beantwoorden. Uit de resultaten kan geconcludeerd worden dat hoewel respondenten een brief veel gepaster vinden dan een e-mail, dit niet tot uiting komt in hun waardering van tekst en schrijver. Daarnaast blijkt dat bij slecht nieuws met een lichte impositie de brief lichtelijk maar significant hoger scoort op tekstbegrip en dat dit bij de zware impositie geldt voor e-mail. Er werden geen andere interactie-effecten gevonde
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent424510 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleVan de regen in de drup: een experimenteel onderzoek naar de invloed van mediakeuze op de perceptie van slecht nieuws en slechter nieuws.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsmediakeuze, slecht nieuws, e-mail, brief, organisaties, communicatie
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record