Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBavelaar, Dr. H.
dc.contributor.authorBoer, B. de
dc.date.accessioned2011-05-11T17:01:21Z
dc.date.available2011-05-11
dc.date.available2011-05-11T17:01:21Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6969
dc.description.abstractDeze masterthesis behandelt het verschil in aandacht, waardering en interpretatie ten aanzien van figuratieve kunst in Nederland vanaf de Tweede Wereldoorlog tot heden. Tegenwoordig bestaat de controverse tussen figuratieve en abstracte kunst niet meer. Figuratieve kunst heeft na de Tweede Wereldoorlog een ontwikkeling doorgemaakt van miskenning naar erkenning. De aandacht voor de figuratieve kunst komt momenteel in diverse kunstdisciplines tot uiting. De waardering van de figuratieve kunst wordt na de Tweede Wereldoorlog steeds minder en daalt tijdens het tijdperk van het modernisme tot nul. Met het belang dat aan het engagement van kunst wordt toegeschreven is navenant de waardering van de figuratieve kunst toegenomen. Onder invloed van het Postmodernisme is de interpretatie van de werkelijkheid veranderd. In vergelijking met decennia na de Tweede Wereldoorlog zijn er heden ten dage verschillende visies van de werkelijkheid die door middel van figuratie worden weergegeven.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1527436 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe vele gezichten van figuratie van 1945 tot heden
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsfiguratieve kunst
dc.subject.keywordsabstracte kunst
dc.subject.keywordsmodernisme
dc.subject.keywordspostmodernisme
dc.subject.keywordswerkelijkheid
dc.subject.keywordsengagement
dc.subject.courseuuModerne en hedendaagse kunst


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record