Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorJanssen, Daniel
dc.contributor.authorAerts, P.P.
dc.date.accessioned2011-03-22T18:00:57Z
dc.date.available2011-03-22
dc.date.available2011-03-22T18:00:57Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6751
dc.description.abstractIk heb in dit onderzoek gekeken naar de waardering van natuurlijke spraak in slecht nieuws berichten. Als medium heb ik gekozen voor voice mail. Om natuurlijke spraak na te bootsen heb ik gekozen voor het implementeren van gevulde pauzes, aangezien dit een van de kenmerkende elementen van natuurlijk taalgebruik is. De resultaten lieten een duidelijk beeld zien: Met of zonder gevulde pauzes spreken lijkt op basis van dit onderzoek niet uit te maken voor het imago en de overtuigingskracht van de zender. De respondenten hebben de fragmenten met gevulde pauzes wel significant als natuurlijker taalgebruik ervaren.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent901628 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleVoice mail vs. Voice mail
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsvoice mail, natuurlijk, taalgebruik, gevulde pauze, perceptie, waardering
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record