Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVelden, A. van der
dc.contributor.advisorOort, T. van
dc.contributor.authorPoppelaars, A.C.
dc.date.accessioned2011-03-16T18:00:41Z
dc.date.available2011-03-16
dc.date.available2011-03-16T18:00:41Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6733
dc.description.abstractWat was het imago van Marilyn Monroe in de jaren vijftig in Nederland? In deze scriptie wordt dit onderzocht door verschillende krantenartikelen uit de jaren vijftig te bespreken en dit te koppelen aan de geschiedenis van de jaren vijftig in Nederland. Als theoretisch kader is de theorie van Richard Dyer gebruikt, die in de jaren tachtig uitgebreid onderzoek heeft gedaan naar sterrendom in de Verenigde Staten.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent619387 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title‘A sex symbol becomes a thing and I just hate being a thing.’ Een historisch receptieonderzoek naar het imago van Marilyn Monroe in de Nederlandse pers van de jaren vijftig.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsreceptieonderzoek, sterrendom, imago, archiefonderzoek, Monroe, jaren 50, Dyer
dc.subject.courseuuFilm- en Televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record