dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Velden, A. van der | |
dc.contributor.advisor | Oort, T. van | |
dc.contributor.author | Poppelaars, A.C. | |
dc.date.accessioned | 2011-03-16T18:00:41Z | |
dc.date.available | 2011-03-16 | |
dc.date.available | 2011-03-16T18:00:41Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6733 | |
dc.description.abstract | Wat was het imago van Marilyn Monroe in de jaren vijftig in Nederland? In deze scriptie wordt dit onderzocht door verschillende krantenartikelen uit de jaren vijftig te bespreken en dit te koppelen aan de geschiedenis van de jaren vijftig in Nederland. Als theoretisch kader is de theorie van Richard Dyer gebruikt, die in de jaren tachtig uitgebreid onderzoek heeft gedaan naar sterrendom in de Verenigde Staten. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 619387 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | ‘A sex symbol becomes a thing and I just hate being a thing.’ Een historisch receptieonderzoek naar het imago van Marilyn Monroe in de
Nederlandse pers van de jaren vijftig. | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | receptieonderzoek, sterrendom, imago, archiefonderzoek, Monroe, jaren 50, Dyer | |
dc.subject.courseuu | Film- en Televisiewetenschap | |