Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWessels, J.A.
dc.contributor.authorBeijen, S.I.
dc.date.accessioned2011-02-28T18:01:04Z
dc.date.available2011-02-28
dc.date.available2011-02-28T18:01:04Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6694
dc.description.abstractPhysics meets philosophy is een onderzoek naar het spannende grensvlak tussen natuurkunde en filosofie, twee schoolvakken die doorgaans - ten onrechte - ver bij elkaar uit de buurt blijven. Geïnspireerd door het vak Theory of Knowledge dat op internationale scholen wordt gegeven, hebben de auteurs van dit PGO onderzocht of een gecombineerde les over natuurkunde en wetenschapsfilosofie in de ogen van bovenbouw vwo leerlingen van meerwaarde zou zijn ten opzichte van het huidige curriculum. De resultaten zullen worden beschouwd in het licht van de doelstellingen van de Commissie Nieuwe Natuurkunde.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent103807 bytes
dc.format.extent14153 bytes
dc.format.extent55950 bytes
dc.format.extent64291 bytes
dc.format.extent56253 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleShut up and calculate? Philosophy meets physics in de bovenbouw van het vwo
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsNatuurkunde, Filosofie, Onderwijs
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Natuurkunde


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record