dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Beneker, Tine | |
dc.contributor.author | Wevers, I.G.J. | |
dc.date.accessioned | 2011-02-22T18:00:57Z | |
dc.date.available | 2011-02-22 | |
dc.date.available | 2011-02-22T18:00:57Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6649 | |
dc.description.abstract | In deze masterthesis wordt de relatie tussen toekomstbeelden van jongeren en hun aardrijkskunde-onderwijs onderzocht. Uit onderzoek onder deze Nederlandse brugklasleerlingen blijkt dat zij hun eigen toekomst zonnig inzien, maar de mondiale toekomst juist overwegend pessimistisch. Dit biedt weinig hoop. Aardrijkskunde kan leerlingen helpen bij het creëren van een toekomst waarin zij willen leven. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 2151544 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Toekomstbeelden van jongeren, in relatie tot hun aardrijkskunde-onderwijs | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | toekomstbeelden, jongeren, aardrijkskunde | |
dc.subject.courseuu | Geo-communicatie | |