Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHildebrand, Ds W
dc.contributor.authorCroonen, E.M.
dc.date.accessioned2011-02-16T18:00:52Z
dc.date.available2011-02-16
dc.date.available2011-02-16T18:00:52Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6576
dc.description.abstractEen onderzoek naar het ontstaan van een Nederlandse musicaltraditie met eigen karakter. Vanuit een vergelijkingsanalyse van zowel de Amerikaanse als de Nederlandse musicalgeschiedenis wordt betoogt in hoeverre originele musicals in Nederland een eigen karakter vertonen. Aan de hand van een aantal voorbeelden wordt uiteengezet dat origineel Nederlandse musicals over het algemeen op drie fronten verschillen van Amerikaanse musicals: 1. Keuze van thematiek 2. Inhoudelijke diepgang 3. Cabareteske werkwijze. Geconstateerd kan worden dat in de huidige stand van zaken in musicalland Nederland er naast de grote commerciële musicalopvoeringen ook een markt is ontstaan voor de volwassen geworden musical van eigen bodem, waarin de gesignaleerde drie kenmerken te herkennen zijn.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent630823 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEen Nederlandse musicaltraditie: van Mjoezikul tot Musical
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMusical, theater, Nederland, Schmidt, Brink,
dc.subject.courseuuTheaterwetenschap (Theatre Studies)


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record