Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBronkhorst, Larike
dc.contributor.authorKruiper, M.
dc.contributor.authorCromwijk, W.A.
dc.contributor.authorPaulusse, M.
dc.date.accessioned2011-02-02T18:01:11Z
dc.date.available2011-02-02
dc.date.available2011-02-02T18:01:11Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6522
dc.description.abstractDe Maatschappelijke Stage wordt vanaf het schooljaar 2011-2012 door het Ministerie van OCW verplicht voor middelbare scholieren. Uit onderzoek blijkt dat docenten een essentiële factor zijn bij de succesvolle invoering van een dergelijke onderwijsvernieuwing. In dit onderzoek hebben wij daarom de visie van docenten op 3 verschillende scholen onderzocht. Met ruim 150 ingevulde enquêtes hebben wij hiervan een goed beeld kunnen scheppen. Uit de resultaten blijkt dat de docenten gematigd positief zijn over het nut van de MaS voor de ontwikkeling van leerlingen. Over de praktische uitvoerbaarheid van het plan bestaan echter grote twijfels, zo blijkt. Belangrijk voor de praktijk is de conclusie dat de voorlichting door het Ministerie en de scholen aan docenten over hun rol voor verbetering vatbaar is. Omdat de docent zo’n belangrijke schakel is bij de implementatie van de MaS is moet hier meer aandacht aan worden besteed.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent258048 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleDe Maatschappelijke Stage, de visie van de docent.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMaatschappelijke stage
dc.subject.keywordsdocentvisie
dc.subject.keywordseducatieve implementaties
dc.subject.courseuuLeraar VHO Godsdienst/Levensbeschouwing


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record