Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBesselink, J.
dc.contributor.authorBreukelen, H.F.W.J. van
dc.contributor.authorBijkerk, N.
dc.date.accessioned2011-02-02T18:01:05Z
dc.date.available2011-02-02
dc.date.available2011-02-02T18:01:05Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6520
dc.description.abstractDiscrepantie tussen schoolexamen en centraal examen. Op menig school is dit een groot probleem en speelt dit vaak al jaren. In het hier beschreven onderzoek zijn er door de directie van een school voor voortgezet onderwijs maatregelen genomen om de discrepantie tussen schoolexamen en centraal examen te verlagen. Deze maatregelen hebben geleid tot een kleiner verschil tussen schoolexamen en centraal examen. Welke maatregelen waren daartoe het meest effectief? In dit artikel wordt beschreven wat de mening hierover is bij de ondervraagde docenten. Uit het onderzoek blijkt dat zij maatregelen op het gebied van examentraining zeer positief hebben gewaardeerd. Als aanvullende maatregelen willen docenten meer lestijd en een strikter aannamebeleid.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent33496 bytes
dc.format.extent192276 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleVerlaging discrepantie SE-CE: welke maatregelen zijn effectief?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsDiscrepantie, schoolexamen, centraal examen
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Scheikunde


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record