dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Besselink, J. | |
dc.contributor.author | Breukelen, H.F.W.J. van | |
dc.contributor.author | Bijkerk, N. | |
dc.date.accessioned | 2011-02-02T18:01:05Z | |
dc.date.available | 2011-02-02 | |
dc.date.available | 2011-02-02T18:01:05Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6520 | |
dc.description.abstract | Discrepantie tussen schoolexamen en centraal examen. Op menig school is dit een groot probleem en speelt dit vaak al jaren. In het hier beschreven onderzoek zijn er door de directie van een school voor voortgezet onderwijs maatregelen genomen om de discrepantie tussen schoolexamen en centraal examen te verlagen. Deze maatregelen hebben geleid tot een kleiner verschil tussen schoolexamen en centraal examen. Welke maatregelen waren daartoe het meest effectief? In dit artikel wordt beschreven wat de mening hierover is bij de ondervraagde docenten. Uit het onderzoek blijkt dat zij maatregelen op het gebied van examentraining zeer positief hebben gewaardeerd. Als aanvullende maatregelen willen docenten meer lestijd en een strikter aannamebeleid. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 33496 bytes | |
dc.format.extent | 192276 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Verlaging discrepantie SE-CE:
welke maatregelen zijn effectief? | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Discrepantie, schoolexamen, centraal examen | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Scheikunde | |