Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWansink, B.G.J.
dc.contributor.authorHamers, A.J.C.
dc.contributor.authorMarlet, D.M.
dc.contributor.authorBressers, M.L.H.
dc.date.accessioned2011-02-02T18:00:58Z
dc.date.available2011-02-02
dc.date.available2011-02-02T18:00:58Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6515
dc.description.abstractGezellig een dagje uit met havo 4. Musea bezoeken, een historische kerk of een stukje veldwerk. Na afloop komen de leerlingen enthousiast terug en een dag later zijn ze alles weer vergeten. Waarom worden excursies eigenlijk georganiseerd? Iedere docent heeft daar zijn eigen motieven voor, zoals het plaatsen van de leerstof buiten het leslokaal of het versterken van het groepsgevoel. Op deze manier proberen docenten middels een excursie bij te dragen aan buitenschools leren. Uit literatuur blijkt echter dat een excursie niet automatisch de leeropbrengst verhoogt. Vandaar dat in dit onderzoek gekeken wordt naar de manieren waarop excursies kunnen bijdragen aan buitenschools leren.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent348721 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleCheck! We gaan op excursie
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsexcursie, excursies, buitenschools leren, aardrijkskunde, veldwerk, geschiedenis, ckv, kunst, musea, museum, checklist, IVLOS, gamma, affectief, cognitief, psycho-motorisch, docent, bovenbouw
dc.subject.courseuuLeraar VHO Kunstgeschiedenis en CKV


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record