Check! We gaan op excursie
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Wansink, B.G.J. | |
dc.contributor.author | Hamers, A.J.C. | |
dc.contributor.author | Marlet, D.M. | |
dc.contributor.author | Bressers, M.L.H. | |
dc.date.accessioned | 2011-02-02T18:00:58Z | |
dc.date.available | 2011-02-02 | |
dc.date.available | 2011-02-02T18:00:58Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6515 | |
dc.description.abstract | Gezellig een dagje uit met havo 4. Musea bezoeken, een historische kerk of een stukje veldwerk. Na afloop komen de leerlingen enthousiast terug en een dag later zijn ze alles weer vergeten. Waarom worden excursies eigenlijk georganiseerd? Iedere docent heeft daar zijn eigen motieven voor, zoals het plaatsen van de leerstof buiten het leslokaal of het versterken van het groepsgevoel. Op deze manier proberen docenten middels een excursie bij te dragen aan buitenschools leren. Uit literatuur blijkt echter dat een excursie niet automatisch de leeropbrengst verhoogt. Vandaar dat in dit onderzoek gekeken wordt naar de manieren waarop excursies kunnen bijdragen aan buitenschools leren. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 348721 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Check! We gaan op excursie | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | excursie, excursies, buitenschools leren, aardrijkskunde, veldwerk, geschiedenis, ckv, kunst, musea, museum, checklist, IVLOS, gamma, affectief, cognitief, psycho-motorisch, docent, bovenbouw | |
dc.subject.courseuu | Leraar VHO Kunstgeschiedenis en CKV |