Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorScheerder, A.J.
dc.contributor.authorSmeele, N.M.
dc.date.accessioned2021-09-03T18:00:25Z
dc.date.available2021-09-03T18:00:25Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/648
dc.description.abstractIn dit onderzoek werden de effecten van crisiselementen in een bedrijfsverhaal onderzocht. Middels een tussenproefpersoon ontwerp werd het effect van het noemen van een voorkombare crisis in een bedrijfsverhaal en het effect van het benoemen van een crisisresponsstrategie (excuses of compensatie) gemeten. Er werd een bedrijfsverhaal van een fictieve organisatie ontwikkeld, waaraan verschillende manipulaties werden toegevoegd. Hierdoor ontstonden vier verschillende verhaalversies. Vervolgens werd gekeken in hoeverre het toevoegen van een crisis- of crisisrespons effect had op het imago van een organisatie. Er werd gekeken naar de drie constructen waaruit imago is opgebouwd: betrouwbaarheid, deskundigheid een aantrekkelijkheid. In dit onderzoek werd geen effect gevonden van het benoemen van een crisis in een bedrijfsverhaal op het imago van een organisatie. Ook wanneer een crisisrespons aan het crisiselement werd toegevoegd werd geen effect gevonden. Desalniettemin biedt huidig onderzoek een waardevolle aanvulling op de bestaande literatuur en worden verscheidene mogelijkheden tot vervolgonderzoek gecreëerd.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent727957
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEen goed verhaal: Een kwantitatief onderzoek naar het effect van crises en crisisresponses in een bedrijfsverhaal.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordscorporate story, bedrijfsverhaal, crisis, crisisresponsstrategie
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record