Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWaveren Hogervorst, C. van
dc.contributor.authorHaren, A.M.C. van
dc.date.accessioned2011-01-25T18:00:50Z
dc.date.available2011-01-25
dc.date.available2011-01-25T18:00:50Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6458
dc.description.abstractOp het Junior College Utrecht (JCU) volgen ± 100 leerlingen uit 5 en 6 VWO een uitdagend programma in de bètavakken. De selectieprocedure om in aanmerking te komen voor het JCU omvat o.a. het schrijven van een motivatiebrief. Wat zegt deze brief over het toekomstige studiesucces van de leerling? Aan de hand van in de literatuur gevonden criteria zijn motivatiebrieven van leerlingen beoordeeld en is onderzocht of het noemen van deze criteria een voorspeller is voor de examencijfers. Behaalt een leerling die zichzelf goed kan aanprijzen succes of juist niet? Is het schrijven van zo’n brief echt nodig of is het slechts bezigheidstherapie?
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent183789 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titlePrijs jezelf goed aan en behaal gegarandeerd succes! De waarde van de motivatiebrief als voorspeller van studiesucces op het JCU.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsJCU, motivatiebrief, studiesucces
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Biologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record