dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Waveren Hogervorst, C. van | |
dc.contributor.author | Haren, A.M.C. van | |
dc.date.accessioned | 2011-01-25T18:00:50Z | |
dc.date.available | 2011-01-25 | |
dc.date.available | 2011-01-25T18:00:50Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6458 | |
dc.description.abstract | Op het Junior College Utrecht (JCU) volgen ± 100 leerlingen uit 5 en 6 VWO een uitdagend programma in de bètavakken. De selectieprocedure om in aanmerking te komen voor het JCU omvat o.a. het schrijven van een motivatiebrief. Wat zegt deze brief over het toekomstige studiesucces van de leerling?
Aan de hand van in de literatuur gevonden criteria zijn motivatiebrieven van leerlingen beoordeeld en is onderzocht of het noemen van deze criteria een voorspeller is voor de examencijfers. Behaalt een leerling die zichzelf goed kan aanprijzen succes of juist niet? Is het schrijven van zo’n brief echt nodig of is het slechts bezigheidstherapie? | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 183789 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Prijs jezelf goed aan en behaal gegarandeerd succes!
De waarde van de motivatiebrief als voorspeller van studiesucces op het JCU. | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | JCU, motivatiebrief, studiesucces | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Biologie | |