Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorFortgens, C.
dc.contributor.advisorCalis, A.J.
dc.contributor.advisorde Bree, E.H.
dc.contributor.authorKranenburg, M.L.
dc.date.accessioned2011-01-24T18:00:33Z
dc.date.available2011-01-24
dc.date.available2011-01-24T18:00:33Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6442
dc.description.abstractOp vier onderwijs- en zorglocaties van de Koninklijke Auris Groep, voor kinderen met een auditieve beperking, ernstige spraak-taalmoeilijkheden (ESM) of een autisme spectrum stoornis (ASS), werd vorig jaar gestart met de implementatie van het Viertaktmodel voor woordenschatonderwijs (Verhallen & Verhallen 1994). Dit methode-overstijgende model kent de fasen voorbewerken, semantiseren, consolideren en controleren, en vereist het herhaald en gevarieerd aanbieden van leerwoorden in een betekenisvolle context. In dit onderzoek worden de praktijkervaringen met het Viertaktmodel in kaart gebracht, wordt de specifieke aansluiting van dit model op leerlingen met ESM en ASS besproken, en worden enkele aanbevelingen gedaan met betrekking tot de verdere implementatie van het model. Deze lijkt versoepeld te kunnen worden door onder meer het vergroten van de theoriekennis bij de uitvoerders en de toegankelijkheid van zogenaamde semantiseermiddelen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1436240 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet Viertaktmodel in cluster 2-onderwijs - Een inventariserend onderzoek naar de implementatie van het Viertaktmodel voor woordenschatonderwijs op vier Auris onderwijs- en zorglocaties
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsViertaktmodel, taalonderwijs, woordenschat
dc.subject.courseuuTaal, Mens en Maatschappij


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record