dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Mooldijk, A | |
dc.contributor.author | Winkelman, B. | |
dc.contributor.author | Brink, C.W.J. ten | |
dc.contributor.author | Pelzer, E.W.J.M. | |
dc.contributor.author | Gieske, A.H. | |
dc.date.accessioned | 2011-01-18T18:00:50Z | |
dc.date.available | 2011-01-18 | |
dc.date.available | 2011-01-18T18:00:50Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6431 | |
dc.description.abstract | Uit recent onderzoek is gebleken dat er veel samenhang zit in de curricula van biologie en scheikunde. Onderzocht is wat de perceptie van docenten scheikunde en biologie is op hun samenwerking tussen de twee secties. Docenten scheikunde en biologie in de bovenbouw VWO zeggen een redelijke mate van samenwerking te ervaren. Beide groepen blijken vooral een hoge perceptie te hebben van het maken van onderlinge afspraken. Opvallend is dat biologen een matig significant grotere mate van overleg ervaren dan scheikundigen. Een oorzaak hiervoor kan liggen in het feit dat biologen meer afhankelijk zijn van scheikundekennis binnen hun vak, dan scheikundigen van biologische kennis. Deze resultaten zijn echter niet statistisch onderbouwd, omdat de onderzoeksgroep te klein is voor een statistische analyse. Dit werk moet dan ook gezien worden als een vooronderzoek. De resultaten zijn verkregen via een vragenlijst op de Likertschaal, welke betrouwbaar gevonden is via de Cronbachs alfa toets. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 447482 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | PERCEPTIE OP SAMENWERKING TUSSEN DE SECTIES BIOLOGIE EN SCHEIKUNDE IN DE BOVENBOUW VAN HET VWO | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Scheikunde, Biologie, Samenwerken, Voortgezet onderwijs, | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Biologie | |