Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMooldijk, A
dc.contributor.authorWinkelman, B.
dc.contributor.authorBrink, C.W.J. ten
dc.contributor.authorPelzer, E.W.J.M.
dc.contributor.authorGieske, A.H.
dc.date.accessioned2011-01-18T18:00:50Z
dc.date.available2011-01-18
dc.date.available2011-01-18T18:00:50Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6431
dc.description.abstractUit recent onderzoek is gebleken dat er veel samenhang zit in de curricula van biologie en scheikunde. Onderzocht is wat de perceptie van docenten scheikunde en biologie is op hun samenwerking tussen de twee secties. Docenten scheikunde en biologie in de bovenbouw VWO zeggen een redelijke mate van samenwerking te ervaren. Beide groepen blijken vooral een hoge perceptie te hebben van het maken van onderlinge afspraken. Opvallend is dat biologen een matig significant grotere mate van overleg ervaren dan scheikundigen. Een oorzaak hiervoor kan liggen in het feit dat biologen meer afhankelijk zijn van scheikundekennis binnen hun vak, dan scheikundigen van biologische kennis. Deze resultaten zijn echter niet statistisch onderbouwd, omdat de onderzoeksgroep te klein is voor een statistische analyse. Dit werk moet dan ook gezien worden als een vooronderzoek. De resultaten zijn verkregen via een vragenlijst op de Likertschaal, welke betrouwbaar gevonden is via de Cronbachs alfa toets.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent447482 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titlePERCEPTIE OP SAMENWERKING TUSSEN DE SECTIES BIOLOGIE EN SCHEIKUNDE IN DE BOVENBOUW VAN HET VWO
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsScheikunde, Biologie, Samenwerken, Voortgezet onderwijs,
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Biologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record