dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Vollebregt, M. | |
dc.contributor.author | Vulpen, M.J. van | |
dc.date.accessioned | 2011-01-18T18:00:47Z | |
dc.date.available | 2011-01-18 | |
dc.date.available | 2011-01-18T18:00:47Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6429 | |
dc.description.abstract | Physics meets philosophy is een onderzoek naar het spannende grensvlak tussen natuurkunde en
filosofie, twee schoolvakken die doorgaans - ten onrechte - ver bij elkaar uit de buurt blijven.
Geïnspireerd door het vak Theory of Knowledge dat op internationale scholen wordt gegeven,
hebben de auteurs van dit PGO onderzocht of een gecombineerde les over natuurkunde en
wetenschapsfilosofie in de ogen van bovenbouw vwo leerlingen van meerwaarde zou zijn ten
opzichte van het huidige curriculum. De resultaten zullen worden beschouwd in het licht van de
doelstellingen van de Commissie Nieuwe Natuurkunde. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 223776 bytes | |
dc.format.extent | 55669 bytes | |
dc.format.extent | 64051 bytes | |
dc.format.extent | 55981 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Shut up and calculate: Physics Meets Philosophy | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | filosofie | |
dc.subject.keywords | natuurkunde | |
dc.subject.keywords | onderwijs | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Natuurkunde | |