Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHakemulder, Frank
dc.contributor.authorWijers, P.
dc.date.accessioned2011-01-12T18:00:45Z
dc.date.available2011-01-12
dc.date.available2011-01-12T18:00:45Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6397
dc.description.abstractEr wordt in dit onderzoek een structurele analyse uitgevoerd om een rode draad te ontdekken in het werk van de Japanse regisseur Hayao Miyazaki. Daarbij zijn de bestaande thema's uit zijn werk belangrijk, zoals ecologie, de rol van de vrouw en onopgeloste conflicten aan het einde van zijn films. Vragen als in hoeverre die thema's een structuur vormen in zijn werk en hoe die structuur vervolgens vorm krijgt staan hierbij centraal. Er zal blijken dat er in de films een onderscheid gemaakt wordt tussen het heden en het verleden, waarbij het heden het verleden lijkt te verdrukken. Het heden drukt als een last op de geschiedenis, waardoor belangrijke waarden zoals zelfstandigheid en natuurbewustzijn vergeten worden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent694652 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet toen en nu van Hayao Miyazaki: Een structurele analyse van zijn oeuvre
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsHayao Miyazaki, Structuur, Clause Leví-Strauss, Will Wright, Vladimir Propp
dc.subject.courseuuFilm- en Televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record