dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Hakemulder, Frank | |
dc.contributor.author | Wijers, P. | |
dc.date.accessioned | 2011-01-12T18:00:45Z | |
dc.date.available | 2011-01-12 | |
dc.date.available | 2011-01-12T18:00:45Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6397 | |
dc.description.abstract | Er wordt in dit onderzoek een structurele analyse uitgevoerd om een rode draad te ontdekken in het werk van de Japanse regisseur Hayao Miyazaki. Daarbij zijn de bestaande thema's uit zijn werk belangrijk, zoals ecologie, de rol van de vrouw en onopgeloste conflicten aan het einde van zijn films. Vragen als in hoeverre die thema's een structuur vormen in zijn werk en hoe die structuur vervolgens vorm krijgt staan hierbij centraal. Er zal blijken dat er in de films een onderscheid gemaakt wordt tussen het heden en het verleden, waarbij het heden het verleden lijkt te verdrukken. Het heden drukt als een last op de geschiedenis, waardoor belangrijke waarden zoals zelfstandigheid en natuurbewustzijn vergeten worden. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 694652 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Het toen en nu van Hayao Miyazaki: Een structurele analyse van zijn oeuvre | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Hayao Miyazaki, Structuur, Clause Leví-Strauss, Will Wright, Vladimir Propp | |
dc.subject.courseuu | Film- en Televisiewetenschap | |