Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVisser, T.
dc.contributor.authorVeenbrink, A.J.M.
dc.date.accessioned2010-12-09T18:00:59Z
dc.date.available2010-12-09
dc.date.available2010-12-09T18:00:59Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6288
dc.description.abstractDe maatschappelijke stage is onderdeel van het actief burgerschapsbeleid dat de Nederlandse overheid sinds 2006 voert. Van de maatschappelijke stage wordt verwacht dat zij een bijdrage levert aan het behalen van de doelen die bij dit beleid zijn opgesteld. Welke bijdrage dit precies moet zijn, en wat de doelen concreet inhouden is onduidelijk. In dit onderzoek heb ik de doelen meer geconcretiseerd, en ben ik nagegaan in hoeverre deze doelen volgens leerlingen van het Dominicus College in Nijmegen daadwerkelijk terug te zien zijn in hun maatschappelijke stages. Het gaat er daarbij om in welke mate leerlingen die doelen herkennen, en niet in welke maten de onderwerpen daadwerkelijk aan de orde komen in de stages. De resultaten van het onderzoek kunnen gebruikt worden om de maatschappelijke stage van het Dominicus College te verbeteren.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent183076 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEen teken van herkenning? Een onderzoek onder leerlingen naar de herkenbaarheid van doelen behorende bij de maatschappelijke stage
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsmaatschappelijke stage, burgerschap, Nederland
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Filosofie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record