Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLelieveldt, Dr. P.
dc.contributor.authorAsselman, A.
dc.date.accessioned2010-12-08T18:00:36Z
dc.date.available2010-12-08
dc.date.available2010-12-08T18:00:36Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6281
dc.description.abstractIn dit onderzoek wordt publieksparticipatie bij culturele instellingen onderzocht. Publieksparticipatie bestaat al eeuwenlang, maar is onder andere door digitalisering makkelijker geworden en een vraaggerichte tendens stelt de consument meer centraal. Er worden vijf vormen van participatie beschreven, met een focus op 'organisatieparticipatie': een vorm van participatie waarbij de consument participeert in de organisatie, bijvoorbeeld door mee te werken aan het programma of door een rechtstreekse dialoog aan te gaan met de organisatie. Een belangrijk onderdeel in het onderzoek is de samenwerking tussen de participerende amateur en de professional die laat participeren en hoe deze samenwerking het handelen van de professional beïnvloedt. De professional die in dit onderzoek centraal staat is de programmeur van een culturele instelling: de spil tussen vraag en aanbod. Nieuwe media platform SETUP Utrecht fungeert als praktijkvoorbeeld.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent884184 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titlePublieksparticipatie: ja/nee: hoe de participerende kunstconsument het handelen van een professional beïnvloedt
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsparticipatie, publieksparticipatie, programmeur, kunstconsument, mondigheid, vraaggericht. amateur, professional, marketingvalkuil, nieuwe media
dc.subject.courseuuKunstbeleid en -management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record