Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPinto, M.
dc.contributor.authorLukken, R.
dc.date.accessioned2010-11-25T18:00:38Z
dc.date.available2010-11-25
dc.date.available2010-11-25T18:00:38Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6228
dc.description.abstractIn dit onderzoek staat de interculturele communicatie tussen Nederlandse bedrijven en hun Italiaanse zakenpartners centraal. Aan de hand van diverse theorieën over de begrippen communicatie, cultuur en (inter)culturele mediation zijn een aantal hypotheses gevormd met betrekking tot het cultuurcontact. Hierbij speelt het analyseren van de knelpunten tussen de Nederlandse en Italiaanse cultuur een belangrijke rol. Op basis van de resultaten van het onderzoek wordt de huidige positie van de (inter)cultureel mediator geschetst, met aanbevelingen voor de belangrijkste aandachtspunten tijdens de internationale samenwerking tussen Nederland en Italië.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent2069771 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoit
dc.titleDo we need un mediatore? Il ruolo del mediatore culturale.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordscomunicazione interculturale, mediation, competenze interculturali, collaborazione internazionale
dc.subject.courseuuInterculturele Communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record