Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHörmann, P.A.H.
dc.contributor.authorVasse, D.P.B.
dc.date.accessioned2010-11-02T18:00:45Z
dc.date.available2010-11-02
dc.date.available2010-11-02T18:00:45Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6083
dc.description.abstractIn dit bachelor werkstuk voor de Leerkring Communicatie in beeld is er onderzoek gedaan naar diversiteit bij vier publieke omroepen. De aanleiding hiervoor is dat de NPO (Nederlandse Publieke Omroepen) zich als motto heeft gesteld, 'van en voor iedereen'. Dit houdt in dat de publieke omroepen als geheel een goede afspiegeling moeten zijn van de Nederlandse samenleving. In deze scriptie wordt daarom ook de volgende vraag behandeld: Hoe geven de publieke omroepverenigingen TROS, NCRV, BNN en VARA met hun openbare communicatie invulling aan het motto van de NPO: ‘van en voor iedereen’? De communicatie uitingen die onderzocht zijn hebben betrekking op de programmering, spotjes, televisiegidsen, websites, jaarverslagen en interviews.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent919724 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEtnisch-culturele diversiteit bij publieke omroepen
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsNPO, Mira Media, TROS, VARA, BNN, NCRV, communicatie, multiculturaliteit, multiculturele samenleving
dc.subject.courseuuBestuurs- en organisatiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record