Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVandenabeele, W
dc.contributor.authorOlthof, A.
dc.date.accessioned2010-10-12T17:00:37Z
dc.date.available2010-10-12
dc.date.available2010-10-12T17:00:37Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5879
dc.description.abstractIn dit onderzoek is de mogelijke mediërende rol van autonome motivatie in de relatie tussen psychologische basisbehoeften en organizational commitment onderzocht. Verschillende theorieën laten zien dat autonome motivatie een rol speelt in deze relatie. Echter is onderzoek naar deze rol relatief schaars. In dit onderzoek staat de volgende vraag centraal: ‘In hoeverre hebben de psychologische basisbehoeften invloed op de organizational commitment van medewerkers en speelt autonome motivatie een mediërende rol?’ Het onderzoek heeft plaatsgevonden bij de medewerkers van het Inter-Lokaal in Nijmegen anno 2010. Door middel van een schriftelijke enquête is de gehele organisatie benadert, met een respons van 67,5%. De data uit de enquête is geanalyseerd middels verschillende regressieanalyses. Hieruit blijken tussen de drie concepten positieve significante relaties aanwezig te zijn. Autonome motivatie lijkt in de relatie tussen de psychologische basisbehoeften en organizational commitment een partieel mediërende rol te hebben.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent319254 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleAutonome motivatie: een mediërende variabele? Onderzoek naar de relatie tussen psychologische basisbehoeften en organizational commitment waarbij gekeken wordt naar de mediërende rol van autonome motivatie.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuBestuurs- en organisatiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record