dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Rossem, P. van | |
dc.contributor.author | Zürcher, S.E. | |
dc.date.accessioned | 2010-10-06T17:00:27Z | |
dc.date.available | 2010-10-06 | |
dc.date.available | 2010-10-06T17:00:27Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5851 | |
dc.description.abstract | Welke rol speelde het lichaam in Roy Villevoye’s verschuiving van het maken van schilderijen naar fotografisch werk, video’s en installaties? Villevoye maakte tot de jaren negentig schilderen met onder meer huidskleurschmink. Vanaf de jaren negentig stopt hij met schilderen, maar blijft huidskleur een rol spelen in zijn fotografie, video's en installaties. Hoe wordt Villevoye's overstap naar een nieuw medium omschreven in de kunstreceptie en wat zegt Villevoye hier zelf over? Zowel de kunsthistorici en –critici als Villevoye zelf hebben ‘het lichaam’ nodig hebben om Villevoye’s werk uit te leggen. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 382779 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | De rol van het lichaam in de kunst van Roy Villevoye | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Roy Villevoye, fotografie, lichaamsmetafoor | |
dc.subject.courseuu | Kunstgeschiedenis | |