Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVeldkamp, A.
dc.contributor.advisorvan Hees, K.
dc.contributor.authorWeijden, A.A.N. van der
dc.contributor.authorMesman, P.K.
dc.contributor.authorNijzink, M.M.
dc.date.accessioned2010-09-30T17:00:38Z
dc.date.available2010-09-30
dc.date.available2010-09-30T17:00:38Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5831
dc.description.abstractVoor een biologiedocent kan evolutionair denken zorgen voor samenhang en begripsontwikkeling. Er zijn grote verschillen te vinden tussen het voorkomen van evolutionair denken in de meest gebruikte methodes biologie in Nederland. In Biologie interactief komen in de tekst en werkboeken de meeste evolutionaire concepten naar voren, dit is een keer zo veel als bij Nectar en 7 maal zo veel als bij Biologie voor jou, de meest gebruikte methode. Bij evolutionair denken is het van belang zo veel mogelijke onderwerpen op deze manier te behandelen en hierbij alle niveaus te betrekken (molecuul & cel, organisme & populatie, omgeving en tijd). Niet alleen de gebruikte methode is van belang, maar ook voor de docent ligt een belangrijke docent weggelegd bij het aanbieden van evolutionair denken met voldoende kwantiteit en kwaliteit.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent815339 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleEvolutionair denken in biologie methodes; de ontwikkeling van een toetsingsinstrument
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsevolutie
dc.subject.keywordsbiologie
dc.subject.keywordsconcepten
dc.subject.keywordsonderwijs
dc.subject.keywordsevolutionair denken
dc.subject.keywordsmethoden
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Biologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record