dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Veldkamp, A. | |
dc.contributor.advisor | van Hees, K. | |
dc.contributor.author | Weijden, A.A.N. van der | |
dc.contributor.author | Mesman, P.K. | |
dc.contributor.author | Nijzink, M.M. | |
dc.date.accessioned | 2010-09-30T17:00:38Z | |
dc.date.available | 2010-09-30 | |
dc.date.available | 2010-09-30T17:00:38Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5831 | |
dc.description.abstract | Voor een biologiedocent kan evolutionair denken zorgen voor samenhang en begripsontwikkeling. Er zijn grote verschillen te vinden tussen het voorkomen van evolutionair denken in de meest gebruikte methodes biologie in Nederland. In Biologie interactief komen in de tekst en werkboeken de meeste evolutionaire concepten naar voren, dit is een keer zo veel als bij Nectar en 7 maal zo veel als bij Biologie voor jou, de meest gebruikte methode. Bij evolutionair denken is het van belang zo veel mogelijke onderwerpen op deze manier te behandelen en hierbij alle niveaus te betrekken (molecuul & cel, organisme & populatie, omgeving en tijd). Niet alleen de gebruikte methode is van belang, maar ook voor de docent ligt een belangrijke docent weggelegd bij het aanbieden van evolutionair denken met voldoende kwantiteit en kwaliteit. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 815339 bytes | |
dc.format.mimetype | application/msword | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Evolutionair denken in biologie methodes; de ontwikkeling van een toetsingsinstrument | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | evolutie | |
dc.subject.keywords | biologie | |
dc.subject.keywords | concepten | |
dc.subject.keywords | onderwijs | |
dc.subject.keywords | evolutionair denken | |
dc.subject.keywords | methoden | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Biologie | |