Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSchutjens, dr. V.A.J.M.
dc.contributor.authorLith, J.M.S. van
dc.date.accessioned2010-09-29T17:00:41Z
dc.date.available2010-09-29
dc.date.available2010-09-29T17:00:41Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5822
dc.description.abstractEr is weinig bekend over de context van de creatieve sector, terwijl overheden in binnen en buitenland trachten deze sector te stimuleren. Deze thesis richt zich op het belang van lokaal creatief (vak)onderwijs voor creatieve bedrijven. Creatieve bedrijven hechten weinig belang aan de aanwezigheid van onderwijsinstellingen met betrekking tot de locatiekeuze en de vorming van ideeën voor nieuwe producten of diensten. In plaats daarvan is er sprake van een indirect belang, in de vorm van de kennis die voortgebracht wordt door de creatieve (vak)onderwijsinstellingen. Deze kennis kan worden overgebracht van onderwijsinstellingen naar de bedrijven door middel van medewerkers, het idee voor de onderneming en samenwerkingsrelaties. In deze thesis staat een empirisch onderzoek onder Rotterdamse creatieve ondernemers centraal. Hierbij is onderzocht in hoeverre de ondernemers gebruik maken van kennis vanuit lokaal creatief (vak)onderwijs, en in hoeverre dit verschilt tussen bedrijven.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent3137152 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleCreatieve kennis in Rotterdam. Onderzoek naar het belang van lokaal creatief (vak)onderwijs voor creatief ondernemerschap in Rotterdam en de factoren die hierop van invloed zijn.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsCreatieve sector, kennis, ondernemerschap, onderwijs, Rotterdam
dc.subject.courseuuEconomische geografie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record