dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Koonings, Kees | |
dc.contributor.author | Brandt, M. | |
dc.date.accessioned | 2010-09-22T17:00:55Z | |
dc.date.available | 2010-09-22 | |
dc.date.available | 2010-09-22T17:00:55Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5751 | |
dc.description.abstract | In deze scriptie geef ik een antwoord op de vraag hoe de verschillende actoren binnen het schoolproject (Guatemalteekse educatief project, dat samenwerkt met buitenlandse NGOs) de bijdrage van vrijwilligers ervaren en waarderen en in hoeverre culturele verschillen hierin een rol spelen. Educatie-interventies zijn niet zomaar ontwikkelingsprogramma’s. Educatie beïnvloedt het wereldbeeld van kinderen, vormt hun persoonlijkheid, draagt bij aan culturele overdracht en ondersteunt de kinderen in de toekomst bij het vinden van een baan voor hun levensonderhoud. Het is daarom belangrijk dat een educatief project is afgesteld op de lokale culturele stijlen. Maar vrijwilligers geven, door samen te werken met een Guatemalteekse leerkracht, een toegevoegde waarde, namelijk dat aan beide kanten een begrip wordt ontwikkeld over de culturele stijlen en communicatiestijlen van mensen die uit een andere cultuur komen. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 701502 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Samenwerkende wereldburgers in een schoolproject | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Culturele Antropologie | |
dc.subject.keywords | Educatie | |
dc.subject.keywords | vrijwilligertoerisme | |
dc.subject.keywords | interculturele samenwerking, NGO | |
dc.subject.courseuu | Culturele antropologie en ontwikkelingssociologie | |