Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKoonings, Kees
dc.contributor.authorBrandt, M.
dc.date.accessioned2010-09-22T17:00:55Z
dc.date.available2010-09-22
dc.date.available2010-09-22T17:00:55Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5751
dc.description.abstractIn deze scriptie geef ik een antwoord op de vraag hoe de verschillende actoren binnen het schoolproject (Guatemalteekse educatief project, dat samenwerkt met buitenlandse NGOs) de bijdrage van vrijwilligers ervaren en waarderen en in hoeverre culturele verschillen hierin een rol spelen. Educatie-interventies zijn niet zomaar ontwikkelingsprogramma’s. Educatie beïnvloedt het wereldbeeld van kinderen, vormt hun persoonlijkheid, draagt bij aan culturele overdracht en ondersteunt de kinderen in de toekomst bij het vinden van een baan voor hun levensonderhoud. Het is daarom belangrijk dat een educatief project is afgesteld op de lokale culturele stijlen. Maar vrijwilligers geven, door samen te werken met een Guatemalteekse leerkracht, een toegevoegde waarde, namelijk dat aan beide kanten een begrip wordt ontwikkeld over de culturele stijlen en communicatiestijlen van mensen die uit een andere cultuur komen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent701502 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleSamenwerkende wereldburgers in een schoolproject
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsCulturele Antropologie
dc.subject.keywordsEducatie
dc.subject.keywordsvrijwilligertoerisme
dc.subject.keywordsinterculturele samenwerking, NGO
dc.subject.courseuuCulturele antropologie en ontwikkelingssociologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record