Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBreda-Verduijn, H. van
dc.contributor.advisorJanssen, J.J.H.M.
dc.contributor.authorEssers, Y.
dc.date.accessioned2010-09-16T17:00:48Z
dc.date.available2010-09-16
dc.date.available2010-09-16T17:00:48Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5737
dc.description.abstractDe motivatie voor de keuze om de eigen deskundigheid te bevorderen speelt een belangrijke rol in het op peil houden van de kennis en vaardigheden van verpleegkundigen. De motivatie wordt beïnvloed door een tal van factoren. Het doel van dit onderzoek was te onderzoeken welke invloed het zelfconcept heeft op de motivatie voor de keuze om de eigen deskundigheid te bevorderen waarbij gecorrigeerd wordt voor autonomie, leeftijd en jaren werkervaring. Met behulp van schriftelijke vragenlijsten is een kwantitatief survey onderzoek uitgevoerd bij verpleegkundigen (N= 53) die werkzaam zijn in het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis te Nijmegen. Resultaten tonen aan dat het zelfconcept een significantie positieve invloed heeft op de intrinsieke motivatie voor deskundigheidbevordering van verpleegkundigen, als er gecorrigeerd wordt voor leeftijd en jaren werkervaring. Autonomie heeft een grote significante invloed op de motivatie. De factoren leeftijd en werkervaring blijken een negatieve rol te spelen op de intrinsieke motivatie om de deskundigheid te bevorderen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent476256 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleGemotiveerd deskundig: verpleegkundigen onder de loep
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsVerpleegkundigen, motivatie, zelfconcept, autonomie
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record