Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHepping, KE
dc.contributor.authorBeekman, K.F.
dc.contributor.authorSpruit, S.
dc.contributor.authorWalle, C.M. van der
dc.contributor.authorBethe, L.N.
dc.date.accessioned2010-09-07T17:01:17Z
dc.date.available2010-09-07
dc.date.available2010-09-07T17:01:17Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5662
dc.description.abstractOnderwerp: In dit kwalitatieve onderzoek worden de interventies MST en MDFT met elkaar vergeleken op basis van effectiviteit. Dit wordt gedaan aan de hand van de What Works-beginselen. Methoden: Het onderzoek is gedaan aan de hand van literatuuronderzoek en semi-gestructureerde interviews die afgenomen zijn bij relevante personen die betrokken zijn bij de interventies MST en MDFT. Resultaten: Er kan niet gesteld worden dat één van de twee interventies meer effectief is dan de andere. Zowel MST en MDFT lijken tekortkomingen te hebben op het gebied van het responsiviteitsbeginsel en het beginsel van programma-integriteit. Discussie: Een belangrijke beperking van dit onderzoek betreft de beperkte hoeveelheid data die verzameld is binnen het korte tijdsbestek. Hierdoor is het onderzoek beperkt generaliseerbaar naar de interventiepraktijk. Toekomstig onderzoek moet uitwijzen of een sterkere focus op de match tussen therapeut en cliënten invloed heeft op de effectiviteit. Tevens moet onderzocht worden voor welke doelgroepen de interventies daadwerkelijk effectief zijn. Een nauwkeurige definiëring van de doelgroepen is hierbij gewenst.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent295038 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEffectiviteitsvergelijking van de interventies Multisystemtherapy en Multidimensional Familytherapy in Nederland
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMultisystemtherapy
dc.subject.keywordsMultidimensional Familytherapy
dc.subject.keywordsWhat Works-beginselen
dc.subject.courseuuPedagogische Wetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record