Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorTuithof, drs. H.
dc.contributor.authorStremler, G.P.
dc.date.accessioned2010-09-06T17:00:47Z
dc.date.available2010-09-06
dc.date.available2010-09-06T17:00:47Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5593
dc.description.abstractLeerlingen hebben bij geschiedenisonderwijs behoefte aan een referentiekader. Over het algemeen zijn de leerlingen dan ook positief over de Tien Tijdvakken. Er zijn vertrouwde oriënteringspunten nodig om de weg te vinden in de tijd. De oriënteringspunten van de Tien Tijdvakken en 49 kenmerkende aspecten zijn echter voor een deel niet concreet en voor een deel ook niet vertrouwd voor de jongeren anno 2010. De geschiedenis moet als het ware opnieuw geschreven worden vanuit het perspectief van de jongeren om het daadwerkelijk tot een kompas en referentiekader te laten zijn. De jongere anno 2010 werkt niet meer met een dik stratenboek, maar met een Tom Tom of een Ipod. Dat is voor menig historicus nog maar moeilijk te accepteren, maar heeft wel consequenties voor het referentiekader.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent296585 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe tijd in het geschiedenisonderwijs. Nut en noodzaak van de Tien Tijdvakken.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsgeschiedenis, middelbaar onderwijs, Tien Tijdvakken
dc.subject.courseuuLeraar VHO Geschiedenis en Staatsinrichting


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record