Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWerdmuller von Ellg, S.
dc.contributor.advisorBruijn, E. de
dc.contributor.authorWeustink, B.C.
dc.date.accessioned2010-09-01T17:01:09Z
dc.date.available2010-09-01
dc.date.available2010-09-01T17:01:09Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5492
dc.description.abstractHet self efficacy belief van docenten over hun bekwaamheid om het leren van studenten te bevorderen (teacher efficacy belief), lijkt bepalend voor hun eigen gedrag in de klas en beïnvloedt hun inzet en gestelde doelen. Self efficacy belief is een motivationeel construct, gebaseerd op de zelfperceptie van bekwaamheid in plaats van de daadwerkelijke bekwaamheid. Daardoor kan gedrag beter voorspeld worden door de overtuiging die iemand heeft over zijn of haar bekwaamheden dan door wat in werkelijkheid bereikt kan worden. Een Nederlandse vertaling van de ‘Teacher sense of efficacy scale (TSES) is gebruikt om de mate van self efficacy belief te achterhalen bij docenten op het middelbaar beroepsonderwijs over hun bekwaamheid om het leren van studenten te bevorderen. Gemeten is of er verschil is in de mate van teacher efficacy belief tussen zij-instromers en reguliere docenten. Reguliere docenten scoren significant hoger al is er sprake van een klein effect.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent185483 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleTeacher efficacy belief van zij-instromers en reguliere docenten in het middelbaar beroepsonderwijs.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsTeacher efficacy belief
dc.subject.keywordsself efficacy belief
dc.subject.keywordsMiddelbaar beroepsonderwijs
dc.subject.keywordsZij-instromer
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record