dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Werdmuller von Ellg, S. | |
dc.contributor.advisor | Bruijn, E. de | |
dc.contributor.author | Weustink, B.C. | |
dc.date.accessioned | 2010-09-01T17:01:09Z | |
dc.date.available | 2010-09-01 | |
dc.date.available | 2010-09-01T17:01:09Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5492 | |
dc.description.abstract | Het self efficacy belief van docenten over hun bekwaamheid om het leren van studenten te bevorderen (teacher efficacy belief), lijkt bepalend voor hun eigen gedrag in de klas en beïnvloedt hun inzet en gestelde doelen. Self efficacy belief is een motivationeel construct, gebaseerd op de zelfperceptie van bekwaamheid in plaats van de daadwerkelijke bekwaamheid. Daardoor kan gedrag beter voorspeld worden door de overtuiging die iemand heeft over zijn of haar bekwaamheden dan door wat in werkelijkheid bereikt kan worden. Een Nederlandse vertaling van de ‘Teacher sense of efficacy scale (TSES) is gebruikt om de mate van self efficacy belief te achterhalen bij docenten op het middelbaar beroepsonderwijs over hun bekwaamheid om het leren van studenten te bevorderen. Gemeten is of er verschil is in de mate van teacher efficacy belief tussen zij-instromers en reguliere docenten. Reguliere docenten scoren significant hoger al is er sprake van een klein effect. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 185483 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Teacher efficacy belief van zij-instromers en reguliere docenten in het middelbaar beroepsonderwijs. | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Teacher efficacy belief | |
dc.subject.keywords | self efficacy belief | |
dc.subject.keywords | Middelbaar beroepsonderwijs | |
dc.subject.keywords | Zij-instromer | |
dc.subject.courseuu | Onderwijskundig ontwerp en advisering | |